9935193_2_644x461_vand-garaje-cu-cfin-marasti-cluj-napoca-fotografii

Șoferii chemați să-și spună oful. Dezbatere publică pe tema parcărilor din Cluj

O modificare adusă la Regulamentul de închiriere a terenului pentru parcările , garajele sau copertinele aflate pe domeniul public sau privat al municipiului Cluj-Napoca a deschis Cutia Pandorei în plenul ședinței forului local de astăzi, 22 septembrie 2015. Vorbim despre eterna problemă a locurilor insuficiente de parcare din oraș, precum și de garajale “cu murături” din cartiere…protejate de lege. Ca niciodată, după îndelungi discuții, consilierii s-au pus de acord și au făcut un prim pas înspre identificarea unor soluții viabile: între 15 octombrie și 15 noiembrie vor avea loc cel puțin două dezbateri publice pe această temă.

Ba mai mult, unii au venit chiar și cu câteva propuneri concrete.

Este cazul lui Gabriel Oniga, consilier din partea PSD, care a venit cu ideea ca proprietarii locurilor de parcare să le poată folosi numai după ora 18 și pâna dimineața, în restul timpului fiind locuri publice. Primarul Emil Bog a găsit ideea incitantă, însă nu crede că este o soluție care să resolve cu adevărat această problem. Dimpotrivă. Ar muta doar niște conflicte deja existente. “Ideea aceasta rezolvă o problemă şi creează altele”, a punctat edilul.

La rândul său, viceprimarul Anna Horvath crede că are o soluție pentru eficientizarea parcărilor din centru și anume, excluderea abonametelor “și așa eliberate pentru sume modice” și menținerea doar a taxei pe oră “exponențial mai mare”. “În acest fel, locul de parcare nu va fi ocupat pe toată durata în care persoana respectivă este la muncă. Apoi, se vor încasa mai mulți bani din parcări”, a precizat viceprimarul. În discuție a intervenit și fostul primar interimar Radu Moisin, care a subliniat faptul că, pe această temă, trebuie consultați cu precădere conducătorii auto care lucrează în mediul privat.

Primele soluții care să rezolve problema locurilor insuficiente de parcare ar putea fi puse în practică în 2016. Etapele sunt următoarele: grupurile politice vor veni cu propuneri concrete până în 15 octombrie 2015, acestea vor intra în dezbatere publică până în 15 noiembrie 2015, urmând ca până în 15 decembrie 2015 să fie luată o decizie finală. Din păcate, studiul de trafic pornit în februarie nu a fost încă finalizat. O statistică “ajutătoare” pentru decongestionarea traficului ar fi totuși cuprinsă în Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca 2014-2020, adoptată astăzi.

Garajele rămân în picioare. Cel puțin până la final de 2015

Întrebat de Claudia Anastase despre problema garajelor de cartier, multe transformate în depozit sau cămară cu murături, primarul Emil Boc a dat același răspuns ca în aprilie: “Situația nu ține doar de Primărie, ci și de cadrul legal. Sunt blocate de procese de revendicare, restituire, contestații în instanță. Durează. De când sunt primar nu am semnat nicio autorizație de construire pentru garaje în municipiu. Apoi, trebuie să le dăm oamenilor o alternativă. Vrem să construim parcări subterane sau de suprafață, pe schele metalice, dar unde și când ne va permite cadrul legal”.

În Cluj-Napoca există, în prezent, circa 10.900 de garaje de cartier.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>