cp bugetare participativa_800x533

Propunerile clujenilor pentru bugetere participativă 2018

Peste 50 de propuneri pentru Cluj-Napoca au fost depuse în cadrul procesului de Bugetare participativă 2018. Duminică, 19 august, este ultima zi de înscriere a proiectelor pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.

Câteva dintre propunerile cetăţenilor pentru oraş:

Alei, trotuare şi zone pietonale

Reabilitare zonei pietonale din vecinătatea Pieţei Mărăşti (Ovidiu Raţ)

“De la intersecţia Bulevard 21 Decembrie 1989 cu strada Crinului şi până în zona sensului giratoriu Mărăşt . Având în vedere faptul că zona Piaţa Mărăşti reprezintă prima oprire pentru cei care ajung în Cluj-Napoca dinspre N-E, este absolut necesară o sistematizare a zonei pietonale (a trotuarului) din faţa acestui complex comercial, astfel încât acesta să corespundă nevoilor funcţionale şi de agrement al tuturor celor care traversează zona”.

Centru fără maşini în weekend (Cenan Mihai Andrei )

“Închiderea străzilor Eroilor şi Napoca şi a Pieţei Unirii. Proiectul îşi propune ca oamenii să se bucure de un centru liber, de vineri până duminică. Centrul oraşului este unul tot mai sufocat de maşini, însă măcar în weekend consider că oamenii ar trebuie să aibă ocazia să se plimbe liniştiţi”.

Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei

Pasarelă pietonală pe Calea Baciului (Nicolae Maticu)

“Pasarelă pietoni  în zona Petrom pentru fluidizarea traficului, plus amplasarea de staţii autobus pe Calea Baciului şi în alte zone unde clujenii consideră necesar acest lucru”.

Parcări pentru scutere şi biciclte  (Robert Staicu)

“Orașul Cluj-Napoca a început în ultimii ani să se dezvolte, iar municipalitatea a acordat o atenție sporită în ceea ce privește mobilitatea urbană, precum şi dezvoltării acesteia pe termen lung. În acelaşi timp,  odată cu dezvoltarea acesteia, inevitabil, a crescut și traficul auto. Astfel locuitorii sau turiștii acestui minunat oraș au ales mijloace de transport neconvenționale – mopedul, scuterul și/sau motocicleta. Parcarea acestor mijloace de transport este de cele mai multe ori anevoioasă, deoarece în Cluj-Napoca există doar ocâteva parcări speciale pentru astfel de vehicule, în mall-uri sau clădiri de birouri.
Renunţarea la 5-10 locuri de parcare pentru mașini ar crea între 20-50 de locuri de parcare pentru motociclete, cu o investiție minimă ce ar consta doar în marcaje noi și semne pentru parcare”.

Articolul integral AICI

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>