1_3_182472_1549435087_06906_fav

Primele probleme pentru centura de 21 milioane de euro a Dejului

CNAIR a lansat licitaţia pentru proiectarea și execuția centurii Dejului, în lungime de 5,45 km. Investiţia se ridică la 104 milioane de lei fără TVA (21,9 milioane euro), iar contractul prevede 5 luni de proiectare și 19 de execuție în teren.

Studiul de Fezabilitate (SF) a fost aprobat în anul 2010. Traseul se desprinde din DN1C în apropierea ieșirii din oraș spre Cluj-Napoca, traversează printr-un pasaj suprateran calea ferată Cluj Napoca-Dej și continuă spre nord printr-un pasaj peste DJ161D. Urmează un pod lung de 200 m peste Râul Someș și un pasaj de 150 m care supratraversează Triajul Dej. Capătul este în nodul denivelat cu DN17 în direcția Bistrița.

“Toate avizele obținute la acea dată sunt expirate, multe fiind acordate doar de principiu, condiționate de către emițători. Rămâne de văzut dacă viitorul antreprenor va fi nevoit să modifice semnificativ proiectul propus în SF pentru a obține avizele definitive și să solicite sume suplimentare de bani, lucru des întâlnit pe contractele cu studii învechite. Deși nu avem mari speranțe, poate oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne vor surprinde de data asta și vor derula licitația cu profesionalism și rapiditate, astfel încât lucrările să înceapă în prima parte a lui 2020″, atrag atenţia reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura (API).

Inițial, obiectivul trebuia să fie cuprins în Master Planul General de Transport al României, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat, din lipsă de fonduri la bugetul de stat. Centura ocolitoare a Dejului ar trebui să fie inaugurată până în anul 2021.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>