unnamed

Paris Match: Clujul, Silicon Valley al Europei

Săptămânalul franceză “Paris Match” a publicat, ieri, în ediţia on-line un articol în care îi atribuie Clujului titulatura de Silicon Valley al Europei.

Cluj-Napoca s-a transformat în cei 7 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană în “mina de aur” a industriei IT din Europa. “Paris Match” face o radiografie a profesionalismului şi popularităţii de care se bucură peste tot pe continent tinerii IT-işti români.

“Inventivi, muncitori, serioşi, dar prost plătiţi. Acesta este paradoxul universului IT în plină expansiune, în inima Ardealului. Cluj-Napoca a devenit un “El Dorado” al informaticii. Mii de ingineri IT lucrează pentru paginile noastre web şi pentru programele pe care le folosim zilnic. Şi toate acestea pentru 400 de euro pe lună”, scrie publicaţia franceză.

Jurnaliştii francezi au stat de vorbă cu mai mulţi antreprenori români care au reuşit cu bani puţini, dar cu forţă de muncă tânără, să gestioneze azi site-urile unora din cele mai mari companii din Europa, de la pariuri sportive la companii aeriene.

Transformarea Clujului într-un Silicon Valley european se datorează, scrie publicaţia, celor două universităţi cu profil tehnic (n.red. UTCN, UBB). De aici provin cei mai mulţi ingineri IT. Mulţi au fost recrutaţi încă din perioada cursurilor şi primesc formarea necesară direct la locul de muncă. Pentru că cererea este în continuă creştere, unii angajatori se gândesc să-şi caute viitori angajaţi pe băncile liceelor.

În articol sunt amintite companii precum  IQuest, Evozon, Epitech, Codespring, Pentalog, Xoomworks, Betfair.  Articolul vorbeste şi de prima şcoală neconvenţională de IT din România, ce şi-a deschis porţile în această toamnă la Cluj-Napoca prin intermediul unui parteneriat cu prestigioasa şcoală de formare professională“Ecole 42” din Paris. 

Iniţiativa îi aparţine furnizorul clujean de servicii IT Pitech+Plus, controlat de Bogdan Herea, fost olimpic la fizică și matematică, plecat cu bursă în Franța și reîntors în țară pentru a-și începe propria afacere.

Paris Match este o revistă magazin franceză, care apare săptămânal. Ea a luat ființă prin anul 1949, revista este renumită pentru mottoul ei “Le poids des mots, le choc des photos” (Greutatea cuvintelor și șocul cauzat de imagini).

Citeste si

Cele mai mari profituri din IT-ul clujean 

Cluj Innovation City si Tetapolis isi unesc fortele

Tags: ,

2 raspunsuri la “Paris Match: Clujul, Silicon Valley al Europei”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>