st

Noi IMAGINI de pe Sebeş-Turda. API: “Cât timp își vor mai risca viața oamenii pe drumul național paralel?”

A trecut mai bine de jumătate de an de când un lot al autostrăzii Sebeş – Turda ar fi trebuit deschis circulaţiei auto. Ministrul Transporturilor dă vina pe constructori. Asociaţia Pro Infrastructură (API) vine cu noi filmări din dronă a lotului şi cere oficialilor de la drumuri să dea drumul la trafic.

Lotul 4 (16,3 km) se întinde de la nodul Decea până la intrarea în autostradă din zona Turda; km 53+700 – km 70+000). Constructor este Porr Construct/ Porr Bau, cu contract de 470.004.890 de lei (fără taxa pe valoarea adăugată), semnat în 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi A3.

“Vă prezentăm o nouă filmare aeriană, de acum două zile, de pe lotul 4 al A10 Sebeș-Turda. Au trecut două luni de la ultima noastră vizită și autostrada finalizată își așteaptă în continuare traficul! S-au dus pe apa sâmbetei toate promisiunile oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor care ne-au zis că vor da drumul în luna mai, apoi în iunie.

Domnule ministru antiautostrăzi Șova, domnule director al Companiei Naționale Antiinfrastructură din România Neaga, cât mai intenționați să întindeți această limită a decenței și a bunului simț? Cât timp își vor mai risca viața oamenii pe drumul național paralel, în timp ce la câțiva metri distanță zace o autostradă care le oferă siguranță superioară? DESCHIDEȚI A10 AIUD – TURDA!”, transmit reprezentanţii API.

La începutul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat că deschiderea loturilor trei și patru ale A10 Sebeș – Turda va fi amânată. “Din păcate, sunt motive care ne determină să nu putem recepţiona aceste lucrări în orizontul de timp pe care ni-l propusesem. Antreprenorii sunt cei care trebuie întrebaţi de ce nu predau aceste lucrări. Cel puţin, cel de pe lotul 4 (asocierea SC Porr Construct SRL–PORR Bau GmbH, n. red.) a afirmat că nu e pregătit să deschidă procedurile de recepţie. Mai sunt lucrări pe care trebuie să le facă; e vorba de alimentarea cu apă a unui centru de intervenţie”, a declarat ministrul.

Autostrada Sebeş – Turda ar fi trebuit să fie finalizată în 2016, potrivit planurilor iniţiale. Proiectul “Construirea autostrăzii Sebeş – Turda” presupune execuţia a 70 km, asigurând o legătură directă şi rapidă între A1, Sibiu – Sebeş – Orăştie – Deva – Timişoara – Arad – Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, şi A3, Braşov – Făgăraş – Târgu Mureş – Turda – Cluj-Napoca – Oradea – Borş (Autostrada Transilvania).

Autostrada Sebeș-Turda:

  • Lot 1 – 17,0 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
    Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio
    Cost: 541 mil. lei, fără TVA
  • Lot 2 – 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
    Constructori: asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
    Cost: 549 mil. lei, fără TVA.
  • Lot 3 – 12,5 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
    Constructori: asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua
    Cost: 420 mil. lei, fără TVA
  • Lot 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până în Turda
    Constructori: asocierea Porr Construct – Porr Bau
    Cost: 470 mil. lei, fără TVA
Tags: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>