local police

Nemulțumiți de Poliția Locală? Iată ce puteți face

Știați că pentru Politia Locală din subordinea Primăriei cheltuim în acest an patru milioane de euro pentru activitatea a circa 270 de angajați care au și hrană și haine gratuite? Poliția Locală este subiectul unei audieri publice, pe 24 martie, la care orice clujean își poate spune ori transmite păsul. Audierea, inițiată de Consiliul Civic Local Cluj-Napoca și Comisia de experți a acestuia va avea loc în Sala de Sticlă a municipalității.

Întrebările asupra cărora inițiatorii audierii publice și Comisia de experți vă invită să vă exprimați și să le trimiteți la adresele menționate sunt următoarele:

  1. Care este percepția dumneavoastră concretă în legătură cu activitatea Poliției Locale în municipiul Cluj-Napoca ?
  2. Vă simțiți protejat și în siguranță, dumneavoastră și familia, pe zonele de acțiune mandatate Poliției Locale?
  3. Cum și în ce mod apreciați că legislația de prevenție poate fi completată sau corectată?
  4. Ce alte sublinieri și propuneri aveți de făcut?

De ce au ales membri Consiliului Civic Local această temă pentru audierea publică, Anunțul Consiliului Civic Local:

”Fiecare dintre noi cunoaștem și vedem de peste 10 ani, cum, la Cluj-Napoca au fost transferate Poliției Comunitare atribuții și responsabilități ce erau în competența Poliției Române, iar din anul 2010 legiuitorul a extins la nivelul țării noul sistem de organizare experimentat în 3 municipii.

Pentru securitatea și siguranța cetățeanului avem implicate azi Poliția Ministerului de Interne, Jandarmeria și Poliția Comunitară, fiecare cu obiective, sarcini și responsabilități distinct legiferate.

Totuși, fenomenul infractional s-a extins și s-a diversificat zi de zi și an de an datorită: scăderii standardului educațional, polarizării sociale, plecării părinților la muncă în străinătate, modului de înțelegere a legilor democrației, dar și de modului îngăduitor în urmărirea  aplicării legilor.

Consecințele se văd la tot pasul: cerșetoria, furtul, spargerile, construcțiile ilegale, poluarea mediului, omorurile și agresiunile, comerțul ilegal, evaziunea fiscală, consumul de droguri, atacurile cibernetice, spargerile de bancomate și de conturi, înșelătoria, indisciplina în trafic, etc sunt în creștere alarmantă.

Cum acționează părinții, dascălii, poliția, societatea pe calea educației preventive în stabilirea acestor fenomene cu consecințe sociale grave?

Iată întrebarea la care, după îndelungi observații și discuții s-a ajuns ca în Consiliul Civic Local să se decidă organizarea  Audierii Publice cu titlul: ”Poliția Locală din Cluj-Napoca – de la așteptări la fapte” .

Organizatorii Audierii Publice din data de 24 martie 2016, orele 17:00-19:00, care se va desfășura în Sala de Sticlă de la Primăria Cluj-Napoca (sub rezerva confirmării), invită pe orice cetățean interesat de această temă, ca în nume propriu sau în numele unei organizații non-guvernamentale/formațiuni politice/instituții/etc. să își exprime opinia, în scris, prin formularea argumentată a răspunsurilor la întrebările din motovația organizării audierii, ce poate fi accesata si de pe http://www.consiliulciviclocal.ro/.)

Depoziția dumneavoastră scrisă va fi transmisă până cel mai târziu în 21 martie 2016 la adresa de email: clcivic_cluj@yahoo.com.

Pentru formularea unei opinii scrise regasiti pe site-ul http://www.consiliulciviclocal.ro, îndrumarul de formulare a depoziției precum și formularul de înscriere/participare.

Depozițiile colectate la adresa de email:clcivic_cluj@yahoo.com se vor sintetiza de către Comisia de Experți a Audierii Publice  formată din: ec. Iosif Mandru (Șef Serviciul Resurse Umane, Primăria Cluj-Napoca), prof. dr. Marius Bojiță (UMF Cluj), prof. dr. ing. Radu Munteanu (UTCN Cluj), ing. Teodor Zah (Hidroelectrica Cluj), dr. ch. Dan Postescu (Institutul Oncologic Cluj), Benoît Bavouset (IFR CLuj)”, se arată în comunicatul Consiliului Civic Local.

Dimensiunea Poliției Locale

Potrivit statisticii citale de Consiliul Civic Local Cluj-Napoca, dimensiunile Poliției Locale sunt următoarele: ”Municipiul Cluj-Napoca are în structura de organizare, din Primărie, o Directie generala de Poliție Locală, cuprinzând în organigrama sa un număr de 268 de posturi și 19 șefi; de direcție și departamente, de servicii și de birouri, repartizați pe paleta de atribuții definită de către legiuitor. La sfârșitul anului 2015 se găsesc sub contract un număr de 209 angajați repartizați astfel: 28 – în pază, 21 – la evidență persoane, 11 – în juridic și 149 – în activități pe teren.Ca si mijloace auto alocate spre îndeplinirea sarcinilor de serviciu, are 10 autoturisme , 2 autospeciale, 2 scutere, 80 stații de transmisie – recepție. În plus, începând cu anul 2013 a fost legiferat dreptul la hrană gratuită și pentru Poliția Locală, pentru efortul fizic și psihic cerut de exercitarea profesiei.

Cât privește bugetarea activității Poliției Locale, anul 2015 are prevederi inițiale de 11.294.000 lei la capitolul “venituri din amenzi și penalități” și 12.350.000 lei la capitolul “cheltuieli pentru Poliția Comunitară”. La cea de-a doua rectificare bugetară din 2015, veniturile au rămas aceleași în timp ce cheltuielile alocate au fost suplimentate cu suma de 931.000 lei astfel că per total, capitolul de cheltuieli a ajuns la 13.758.000 lei. Bugetul cheltuielilor Poliției Locale pentru anul 2016 este de 17.472.000 lei”, se arată în informarea Consiliului Civic Local.

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>