image-2013-03-12-14401822-70-lucia-morariu (1)

Morariu (ANAT): Voucherele de vacanță permit agențiilor accesul la o piață suplimentară de 400 milioane de euro

Voucherele de vacanță permit agențiilor de turism accesul la o piață suplimentară estimată la 400 milioane de euro, realizarea de pachete complete de călătorie (transport, cazare, masa, tratament), precum și creșterea numărului de turiști care interacționează cu agențiile, a declarat, vineri, prim-vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT) Lucia Morariu, într-o conferință de specialitate.

‘Deocamdată, voucherele de vacanță se emit numai sub formă de cupoane valorice, dar există bănci interesate să emită carduri dedicate, care ar putea fi folosite numai pentru plata pachetelor turistice în România, conform Legii de acordare a acestor beneficii salariale. Am discutat cu Asociația Română a Băncilor. În perioada următoare, vom avea o discuție aplicată pe acest subiect. Sperăm ca de anul viitor românii să aibă la dispoziție vouchere de vacanță și în format electronic’, a precizat Lucia Morariu, citată de Mediafax.

Pentru angajat, aceste vouchere de vacanță sunt un beneficiu salarial, o creștere salarială și o modalitate concretă de refacere a capacității de muncă. Lucia Morariu apreciază că, prin contribuțiile și taxele mai mici aplicate de stat angajatorilor pentru sumele acordate sub formă de vouchere de vacanță se motivează angajatorii în a decide acordarea de astfel de beneficii unui număr cât mai mare de salariați.

‘În 2016, ponderea voucherelor de vacanță în totalul vânzărilor agențiilor nu va fi semnificativă, dar aceasta poate crește anul viitor’, apreciază Alin Burcea, prim-vicepreședinte al ANAT.

Pentru angajator, voucherele de vacanță sunt o metodă eficientă de reducere a taxelor și impozitelor comparativ cu acordarea de prime de vacanțe în bani. Angajatorul nu are taxe sau impozite aplicabile la valoarea aferentă voucherelor de vacanță acordate angajatului, iar angajatul suportă doar 16% impozit pe suma acordată sub formă de vouchere de vacanță. Conform Luciei Morariu, economia pentru angajator este de 76% aplicat la suma netă acordată sub formă de vouchere de vacanță, față de situația în care ar fi acordat prima de vacanță în bani.

Cea mai vândută destinație de vacanță vândută prin vouchere a fost litoralul românesc, desigur, pentru că are o capacitate de cazare care însumează 45% din totalul capacității de cazare în România. Pe locul doi sunt stațiunile clasice de tratament. Sunt mulți români care călătoresc pentru prima dată, care petrec pentru prima dată o vacanță pentru că au primit vouchere de la angajatori și aleg serviciile de tratament. Mă refer aici la Felix, care este de departe cea mai căutată stațiune clasică de tratament din România. Urmează Herculane, Sovata, unde este o aventură să găsești locuri și la intern și la extern, Govora crește, la fel și Amara. Se caută îndeosebi cele care au facilități SPA‘, a precizat Lucia Morariu, care deține și funcția de președinte -director general al agenției clujene Eximtur.

Angajatorul este stimulat să acorde salariaților vouchere de vacanță prin faptul că sumele corespunzătoare acestora sunt deductibile integral la calculul impozitului pe profit în limita a șase salarii de bază minime brute pe țară garantate (6.300 lei), pentru fiecare angajat, în decursul unui an fiscal.

Agențiile de turism au început să ‘construiască’ circuite turistice în România tocmai pentru a veni în întâmpinarea cererii românilor care primesc vouchere de vacanță, precum și alte produse dedicate, precum city-break-uri în orașe cum ar fi Iași, București, Timișoara, Sibiu pentru care există deja cerere, după cum spune Lucia Morariu.

 

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>