21765637_1491982704223883_4201571530468966189_o

Model european pentru rezvolarea problemei traficului în Cluj

Clujul se află în plin proces de congestionare a traficului auto, a mobilităţii. “Putem spune STOP acum, învăţând din experienţa marilor oraşe din Europa care, de peste 10 ani, au adoptat politici de încurajare a traficului alternativ”, a declarat edilul Clujului, Emil Boc, în cadrul Conferinței de Bune Practici în Administrație Publică, eveniment organizat de Centrul Cultural Clujean la Cluj Arena. 

Boc vorbeşte despre extinderea spaţiilor pietonale, încurajarea transportului public şi alternativ – autobuze, biciclete şi piste de biciclete, maşini electrice şi chiar mersul pe jos. Nu în ultimul rând, edilul indică spre tânăra generaţie din oraşele europene din vest care înregistreată un declin abrupt în domeniul proprietăţii, adică nu mai cumpără maşini. Preferă ceea ce se numşte “shared economy” (ex: Cluj Bike, Get Pony, Bla bla car, etc.).

“Am văzut marile modele de oraşe europene – Viena, Amsterdam, Copenhaga – considerate în topul orașelor inteligente din Europa. Ce am văzut cu toții acolo? Un paradox: dacă până în secolul XX aceste orașe s-au dezvoltat treptat și sigur, asigurând un nivel de trai decent, revoluţia automobilului a dus la creşterea exponenţială a maşinilor în aceste oraşe. Avem maşini care merg cu 270-280 de km pe oră, iar in oraş am ajuns să circulăm cu viteza unei trăsuri”.

Un model de “regenerare” a dezvoltării urbane este Copenhaga, oraş care în prezent are mai multe biciclete decât maşini (numărul total al bicicletelor este de peste 265.000, iar cel al maşinilor de 252.600).

Articolul integral AICI! 

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>