1_3_188379_1564551511_08865_fav

Incubator de afaceri culturale la Cluj

Culturepreneurs este un program de educație antreprenorială pentru industriile culturale și creative, născut din dorința de a aduce mai aproape oameni creativi, cu idei antreprenoriale proprii, interesați de creșterea bunăstării prin cultură. Așa că alături de traineri și mentori, cele mai bune idei sunt crescute acum în planuri de afaceri, urmând ca la finalul Culturepreneurs 2019, după ce sunt șlefuite și structurate, să poată fi implementate.

Săptămâna trecută. finaliștii Culturepreneurs 2019 au participat la două workshopuri menite să le sporească cunoștiințele de business și să le contureze cât mai bine planurile de afaceri și de viitor, la Silicon Forest din Cluj-Napoca.

Prima fază a Culturepreneurs 2019 a oferit o introducere în lumea antreprenoriatului prin diverse workshopuri pe teme specifice, însă totodată a provocat și ajutat participanții să-și definească ideea cât mai precis: model de business, public țintă, promovare, strategie de vânzare și dezvoltare pe termen lung. După creionarea ideilor a urmat o selecție în urma căreia cele mai bune dintre ele au fost trimise în următoarea etapă – incubarea.

În această fază secundă (cea a incubării), finaliștii au parte de training și mentoring de specialitate intensiv, menit ca până-n toamna acestui an, să le crească ideile în cea mai bună formă a lor.

În primul workshop participanții au putut afla mai multe despre partea de planificare internă, despre tot ce presupune un management de proiect și uneltele care înlesnesc aceste procese. Tot în acest workshop, am avut-o invitată ca facilitator pe Silvia Oprea de la Around 25, care într-o discuție deschisă cu participanții a discutat despre partea de marketing și promovare a business-ului propriu.

Al doilea workshop a fost despre management financiar, legalitate și contabilitate, subiecte care au fost abordate și dezvoltate prin discuții deschise și sesiuni de Q&A pe fiecare subiect în parte, alături de experți în domeniu: Meda Corovei de la FAPTE, Mihai Cărăbaș de la CĂRĂBAŞ, LUNGU – Societate Civilă de Avocaţi și pe Ana-Maria Nicoară de la Performia Finance.

În continuarea pregătirii culturepreneurșilor din acest an, vor mai urma serii de workshopuri și sesiuni de mentorat, menite să crească ideile finaliste cât mai bine și să le aducă din stadiul de vis în realitate.

Cele 5 idei finaliste ajunse acum în faza de incubare, sunt:

ArtCrawl Cluj
Un proiect care încurajează vizitatorii Clujui să descopere diversitatea scenei locale de artă independentă, prin intermediul unui tur ghidat al spațiilor, dar și al artei. Expoziții, performance, dans contemporan și teatru. Ghid îți va fi clujeanca Helga, care a studiat istoria artei și este pasionată de mediere culturală. Tururile folosesc tehnici de mediere culturală – discuții și întrebări, care îndeamnă la o interpretare proprie a artei.

Culturescu
Își propune să-i familiarizeze pe cei mai tineri cu patrimoniul și cultura urbană, prin organizarea unor activități structurate într-un program de weekend pentru copii. Culturescu își mai propune să salveze cât mai mult din timpul (și așa prețios) al mamelor, pe care l-ar petrece altfel căutând activități potrivite pentru copii în surse disparate.

Producții culturale pentru educație
Acest proiect își dorește să creeze producții culturale autohtone (scurt metraje, piese de teatru și cărți) pentru educație, care să trateze subiecte actuale, într-o manieră cât mai înțeleasă și de ajutor pentru cei expuși la astfel de situații. Prima temă pe care dorește s-o abordeze proiectul este bullying-ul.

Support Your Local Artist
Este o comunitate de muzicieni, DJ, trupe și ascultători care susțin și promovează muzica locală. Chiar dacă este un concept deja activ în viața locală, în cadrul Culturepreneurs 2.0 echipa a dezvoltat o idee care adresează problemele locale ale formării culturale: informarea, consilierea și pregătirea profesională a artiștilor și a lucrătorilor culturali.

TimOrientalism
Este un program menit să facă legătura mai solidă și mai ușor de traversat între nativii români și învățarea limbilor japoneză și chineză. TimOrientalism propune atât un sistem B2C de predare prin metode actuale și alternative, cât și B2B prin susținerea de workshop-uri de mediere interculturală și training-uri dezvoltate pe cerințele jobului. Își mai propune și să realizeze un festival de animeuri/ filme asiatice.

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>