1_3_181791_1547619893_01605_fav

Încă un blocaj pentru Bună Ziua. Primăria Cluj vrea patru benzi, trotuare şi piste de biciclete

Au trecut ani de zile până să revină în proprietatea publică a oraşului, iar primăvara acestui an trebuia să deschidă şantierul pentru modernizarea străzii Bună Ziua. Proiectul bate însă pasul pe loc, iar vinovat de acest blocaj este Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).

“Legat de Bună Ziua, una din instituțiile statului, care se numește ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice), a întârziat trei luni să ne dea un răspuns. Noi am vrut să facem o singură licitație pentru mutarea utilităților, dar ANAP a spus să facem patru licitații distincte, una pentru gaz, alta pentru apă, pentru fiecare utilitate în parte. Am depus cele patru caiete de sarcini, trei au intrat în validare, una a intrat iarăși în verificare. Nu aș putea să spun cât mai durează verificarea. În mod normal, trebuie să dureze 9 zile lucrătoare, dar din experiențele trecute, când a durat trei luni şi jumătate, ne putem aștepta și aici să dureze trei luni și jumătate”, a explicat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, în ședința de marți a Consiliului Local.

Strada a revenit Clujului după 10 ani 

Strada Bună Ziua, din cartierul cu acelaşi nume, a fost trecută în urmă cu mai bine de 10 ani la CNADNR (actuala Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, n. red.), care a investit în modernizarea ei, și era cerută de aproape trei ani de Primăria Cluj-Napoca, care dorește să o lărgească la 16 m. Hotărârea de guvern privind trecerea străzii în patrimoniul municipiului a fost aprobată în mai 2018. Lucrările de modernizare a străzii Bună Ziua ar urma să înceapă în primăvara anului 2019.

 

Patru benzi, trotuare şi piste de biciclete 

Strada va fi lărgită la 16 m și va avea trei benzi de circulație – două spre Bună Ziua şi una spre Fagului, pistă de biciclete și trotuare. “Au fost două propuneri pentru lărgirea străzii, supuse dezbaterii publice, una cu patru benzi şi fără piste de biciclete şi una cu trei benzi şi cu piste de biciclete. Preferată, cu un număr covârşitor de voturi, a fost cea cu trei benzi şi cu piste de biciclete. Vrem o stradă modernă, care să încurajeze şi transportul alternativ, în special pe perioada verii. Nu trebuie să ne gândim astăzi că pistele de biciclete nu au continuitate, trebuie să începem de undeva ca apoi să le putem extinde”, a subliniat viceprimarul Clujului.

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>