Economia românească puternic ridicată de creşterea consumului intern

Consumul intern înregistrează în România cel mai mare avans începând cu 2008 şi reprezintă principalul vector de creştere a Produsului Intern Brut (PIB), potrivit barometrului EY Eurozone Forecast.

“Performanţa economică a României în primul trimestru al acestui an a fost peste aşteptări, marcând o creştere economică de 4.2%. Deşi este puţin probabil ca acest ritm să fie susţinut pe parcursul întregului an, perspectivele pentru 2015 rămân destul de optimiste. Dacă revenirea Zonei Euro se păstrează pe aceleaşi coordonate, perspectiva de creştere a PIB-ului României este de 3.1% în 2015 şi de 3.2% în 2016, cu posibilitatea de a depăşi aceste niveluri după 2017. Consumul intern a crescut la nivel real cu un ritm care nu a mai fost atins din 2008 încoace, înregistrând o creştere trimestrială de 2.6% în ultimul trimestru al anului 2014. Aceste date încurajatoare au continuat şi anul acesta, când s-a înregistrat o creştere a salariilor în medie cu aproape 7% în ianuarie şi în februarie, faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut”, se arată într-un comunicat al companiei de audit şi consultanţă EY.

Consumul intern are perspective de creştere cu peste 4% în 2015, după expansiunea de 5% înregistrată în 2014. Creşterea semnificativă a salariilor, de peste 6%, împreună cu inflaţia scăzută au întărit în această perioadă puterea de cumpărare a consumatorilor români.

„Consumul este în acest moment principalul vector de creştere în România, după o lungă perioadă de stagnare ce a urmat crizei globale – perioadă în care consumul domestic a scăzut în România cu aproximativ 10%. Tendinţa clar ascendentă ilustrează încrederea mai mare a populaţiei în economie şi creşterea nivelurilor reale ale salariilor. Ne aşteptăm de asemenea ca investiţiile să crească la rândul lor, deşi dimensiunea evoluţiei pozitive va depinde puternic de perspectiva Zonei Euro,” declară Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România

Analiza arată că zona euro trece prin cea mai puternică perioadă de creştere din 2011 până în prezent, cheltuielile de consum şi exporturile urmând să susţină creşterea zonei euro la 1,6% în acest an şi la 1,9% în 2016.

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>