it-leaders-100340889-orig

Cum arată portretul omului de afaceri român. De după criză

România are, în mod oficial, peste 580.000 de oameni de afaceri care îşi investesc banii în peste 600.000 de societăţi pe acţiuni. Cei mai mulţi sunt bărbaţi, cu vârste cuprinse între 35-55 de ani, însă femeile vin din urmă, numărul acestora ajungând, în acest an, la peste 240.000, arată o analiză KeysFin, în dorinţa de a realiza un portret cât mai fidel al românului care face business în 2015.

Din datele analizate rezultă că cei mai mulţi oameni de afaceri din România, care deţin calitatea de acţionar la o societate şi au minim 25% din acţiuni, sunt bărbaţi (373.798) în timp ce femeile sunt 240.960.

capture_2_profil_act

Bărbaţii au vârsta medie de 44,6 ani, iar femeile de 44 de ani. “Este vârsta la care cei mai mulţi au acumulat deja experienţa necesară pentru a se lansa pe cont propriu în business. Mulţi sunt foşti angajaţi în diverse firme, dar sunt şi destui cei care fac afaceri dintr-un talent înăscut, care au avut tot timpul spirit antreprenorial, căliţi fiind la şcoala vieţii”, spun analiştii.

Oamenii de afaceri bărbaţi sunt mai atraşi de investiţiile în domenii lucrative, de la construcţii (75%), la producţie (67%), transport (70,7%) şi comerţ (56,3%), în timp ce femeile sunt cele mai multe prezente în domenii precum sănătatea şi asistenţa socială (58,5%), serviciile (51,7%), activităţile administrative (43,59%) şi cele cultural-educative (40,4%).

În ce domenii investesc supravieţuitorii crizei?

Potrivit datelor raportului, vedeta economiei româneşti rămîne, în continuare, comerţul care, alături de servicii, atrage 207.033 acţionari. În topul investiţiilor urmează activităţile profesionale, ştiinţifice şi tehnice (66.404 acţionari), construcţiile (57.760 acţionari), industria prelucrătoare ( 51.792 acţionari) şi cea de transport şi depozitare (47.499 acţionari).

“Datele vin să confirme interesul tot mai mare al investitorilor pentru domenii precum construcţiile, dovadă boom-ul resimţit mai ales în Capitală şi Ilfov sau serviciile, acolo unde, odată cu dezgheţarea business-ului post-criză, a crescut semnificativ volumul de tranzacţii. Comerţul rămâne , bineînţeles în prim-plan, exploatând la maximum revenirea apetitului românilor pentru cumpărături”, spun analiştii de la KeysFin care remarcă, în acest context, un fenomen economic dătător de speranţe pentru 2016.

“Asistăm la o dezgheţare a relaţiilor comerciale, bazată pe creşterea sentimentului de încredere în economie. Oamenii şi firmele încep să cheltuie mai mult decât să ţină deoparte, semn că teama de un viitor nesigur s-a diminuat. Aşa se explică şi perspectivele excelente din retailul românesc din perioada sărbătorilor de Iarnă”, mai spun aceştia.

Un alt fapt interesant, care a reieşit din analiza datelor privind acţionarii firmelor din România, se referă la apetitul investitorilor, în funcţie de vârstă.

Statistica arată, astfel, că cei mai experimentaţi sunt implicaţi în domenii precum industria extractivă şi prelucrătoare, unde majoritatea acţionarilor au vârsta medie de 48 de ani. La fel şi în sănătate şi educaţie (profesori şi medici), în timp ce serviciile administrative sunt asigurate de acţionari cu vârsta medie de 47 de ani.

La polul opus se află sectorul comunicaţiilor şi informaţiilor (IT&C), producţia de bunuri şi servicii şi activităţile de spectacole culturale şi recreative, unde vârsta medie este de 40 de ani.

“Datele reprezintă, bineînţeles, o privire de ansamblu. Am identificat în datele statistice persoane care sunt acţionare la societăţi de la vârste fragede, 12-13 ani, dar şi la vârsta senectuţii, 89-90 de ani. În general, tinerii sunt interesaţi de business-urile dinamice şi inovative, precum comerţ, comunicaţii, mass-media, cultural, educaţie şi servicii, în timp ce oamenii de afaceri mai în vârstă optează pentru cele cu un grad mai aşezat, ce necesită specializare şi experienţă, de la construcţii la sectorul extractiv, medicină etc”, explică analiştii de la KeysFin.

Capture_1_insolventa_pondere

Anul 2016 va aduce date mult mai spectaculoase in economie

“Scăderea TVA, aşezarea Codului Fiscal pe baze stabile şi perspectivele unui an bun din punct de vedere investiţional, influenţate de o relativă stabilitate a cursului valutar şi a costurilor utilităţilor (carburanţi, gaze, curent electric etc.) fac ca 2016 să reprezinte, ce mai probabil, cel mai bun an pentru business-ul românesc din 2009 încoace, judecând atât după numărul firmelor noi înfiinţate cât şi după volumul afacerilor derulate de acestea. Un semn de întrebare rămâne şi pentru 2016 în ceea ce priveşte finanţarea bancară a business-ului”, se arată în analiza citată.

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>