Simacek Press Realease Photo 1 - The Office Cluj_800x450

Cu cât se închiriază spaţiile de birouri la Cluj-Napoca

Clădirile și alte tipuri de spații pentru birouri din Cluj-Napoca sunt din ce în ce mai numeroase. Imobilele construite recent cu acest scop prezintă o serie de avantaje pe care cele dezvoltate în trecut poate nu le dețin. Cu toate acestea, mulți proprietari de afaceri preferă să închirieze și case pentru desfășurarea activității de birou, arată o analiză Blitz Imobiliare. 

Care sunt cele mai căutate zone pentru închirierea unui spațiu de birouri?

Zonele care prezintă cel mai mare interes pentru închirierea unui spațiu destinat activității de birou sunt: centru, zonele din apropiere, precum cartierele Andrei Mureșanu și Zorilor sau Piața Cipariu și zona Iulius Mall. Dincolo de localizarea pe hartă, proprietarii de afaceri mai iau în considerare și o serie de alte criterii atunci când aleg o clădire unde să-și desfășoare activitatea. „Zonele care oferă o infrastructură urbană dezvoltată, apropierea de grădinițe, școli, mijloace de transport în comun, zone unde angajatorii pot oferi angajaților facilități în bunul mers al vieții cotidiene”, spune Paul Maluczan, Master Broker II Blitz.

Ce trebuie să ofere aceste spații de birouri?

Munca de birou implică mai multe tipuri de activități. De aceea și locul de desfășurare este bine să răspundă nevoilor personalului. Cele mai căutate spații conțin cel puțin o zonă de tip open space, care poate fi personalizată, mai multe săli de ședințe și încăperi ce pot fi utilizate drept birouri de dimensiuni mai mici, băi multe și un loc de servit masa ori o chicinetă.

Avantajul principal al clădirilor de birouri construite în ultimii ani este acela că sunt gândite încă de la început în acest sens. Totodată, nu orice firmă preferă o clădire de birouri. Mulți proprietari se îndreaptă și spre case individuale. Acestea oferind într-o anumită măsură mai multă personalitate sediului și mai multă independență.

Cât de ofertant este Clujul la acest capitol?

„Piața de birouri s-a dezvoltat foarte bine în ultimii ani, cu zeci de mii de metri pătrați livrați în fiecare an. Azi putem spune că avem oferte pentru cei care cauta spații de birouri și care pot satisface aproape orice nevoie, indiferent cât de atipică ar fi aceasta”, adaugă Paul Maluczan, Master Broker II Blitz.

Multe companii decid să reloce activitatea într-o zonă diferită și într-o clădire clasa A, unde mediul de lucru este unul modern, atât din motive practice, cât și pentru atragerea noilor angajați.

„Datorită cererii foarte mari și construcțiile de tip sunt din ce în ce mai multe. Construcțiile noi stârnesc cel mai mare interes pe piața clujeană, deoarece au în dotare, din start, tot ceea ce caută clienții de spații de birouri. Acest lucru determină și alte firme cu puncte de lucru deschise în țară, dar și în străinătate să fie interesate de a deschide punte de lucru și la Cluj-Napoca, cât și datorită forței de muncă calificată”, completează Andra Pop, Senior Broker I Blitz.

Care sunt prețurile de închiriere a unui spațiu de birouri?

La nivel de oraș, prețul mediu de închiriere a unui spațiu de birouri se situează între 9 și 10 euro pe metru pătrat. Firmele care închiriază spații în această categorie de preț sunt în general firme mari sau care sunt în continuă dezvoltare. Acestea își doresc mai mult spațiu și mai multe facilități pentru angajați, cum sunt call center-urile sau companiile de gestiune.

Cu toate acestea, la Cluj-Napoca se pot închiria și spații de birouri la prețuri mai reduse – între 5 și 6 euro pe metru pătrat. Firmele care aleg această categorie de preț sunt firme mai mici, cu angajați mai puțini din domenii precum contabilitate sau diverse activități bazate pe fondurile europene. Vârful prețului de închiriere a unui spațiu de birouri este de 20 euro pe metru pătrat.

În luna octombrie 2018, prețurile de închiriere a spațiilor de birouri în cele mai importante zone sunt:

Centru: 11 euro/mp
Zorilor: 11 euro/mp
Mărăști: 9 euro/mp
Gheorgheni: 9 euro/mp
Grigorescu: 8 euro/mp

Ce-și doresc chiriașii? Dar proprietarii?

Chiriașii în primul rând vor fi atenți la localizarea clădirii, fie că este una de birori sau o casă individuală. Apoi, unul dintre aspectele ce încă mai căută rezolvări la nivel de oraș este numărul parcărilor disponbile. „Parcările sunt un lux necesar”, menționează Andra Pop, Senior Broker I Blitz.

„Compartimentarea excesivă și deseori inutilă pe care o găsim în spațiile situate în cladiri vechi, care chiar și amenajate și finisate oferă de multe ori suprafețe inutilizabile pentru companii. Azi orice companie dorește să fructifice cât mai mult suprafața utilă pe care o plătește și care nu este ieftină”, completează Paul Maluczan, Master Broker II Blitz.

Fără îndoială că atunci când vorbim despre închirierea unui spațiu de birouri, majoritatea clienților preferă contractele pe cel puțin 2-3 ani. Iar industria preferată a Clujului în acest moment este cea de IT. Pe de cealaltă parte se află proprietarii acestor spații, care caută să le închirieze la prețuri cât mai avantajoase. De multe ori prețurile poate depășesc nivelul real din piață, iar acest lucru determină inactivitate pe termen mai lung.

Pe scurt, piața spațiilor de birouri disponibile la Cluj-Napoca este și ea în continuă creștere, odată cu dezvoltarea orașului.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>