jZgos9iAIgYWytCqVw_xzpaE92KayWPLguskhwaE5BIkpiTk9sNbOOJHJZOMpB9H_FCpdDvX7bT7DE3oF9TyvM

Clujul și turiștii, în 2015. Ce efecte au avut Untold, Electric Castle și titlul de Capitală Europeană a Tineretului

În perioada 1.01 – 31.12.2015, în județul Cluj au fost cazaţi 428.239 de turişti, din care 88.368 străini, reprezentând 20,6% din totalul turiştilor, relevă datele Direcției Județene de Statistică Cluj. Comparativ cu luna decembrie 2014, numărul turiştilor străini a crescut cu 20,1%.

Cei mai mulţi turişti străini provin din: Ungaria (14.873), Germania (9.555), Italia (9.293), Franţa (6.344), Polonia (5.183).

La nivelul municipiului Cluj-Napoca, anul trecut, s-au cazat 319.220 de turişti, în creştere cu 21,57 % faţă de anul 2014.

O creștere record a numărului de turiști veniți în Cluj s-a înregistrat în lunile iunie, iulie și august 2015, când au fost raportate circa 130.000 de sosiri în hoteluri, aproximativ 43.000 în fiecare lună, cu mici fluctuații. Concentrația cea mai mare de turiști a fost în Cluj-Napoca (31.000 în iunie, 32.800 în iulie și 30.500 în august).

Această creștere s-ar putea explica prin faptul că în 2015 orașul a fost Capitală Europeană a Tineretului, iar vara au avut loc două festivaluri de muzică – Electric Castle și Untold – ce au avut capete de afiș nume internaționale, unele în premieră în România. (Avicii, David Guetta, Armin van Buuren, Like Mike & Dimitri Vegas, Prodigy, The Cat Empire, Nouvelle Vague). Un alt festival clujean de interes pentru străini este TIFF-ul, festival de film ce are loc la finele lunii mai.

Participanți 2015

Cluj Capitală Europeană a Tineretului – > 1.000.000
Electric Castle – 97.000
Untold – 240.000
TIFF – 11.000

De altfel, într-un raport al companiei de audit Ernst&Young se arată că cele două festivaluri de muzică din Cluj – Electric Castle şi Untold – devin „active strategice pentru economia locală a orașului”.

„Europa de Est reprezintă deja o atracţie pentru turismul cultural de pe continent, iar România poate capitaliza cu succes acest interes, în special pe segmentul festivalurilor de muzică şi film. Cap de afiş în acest sens este cu siguranţă Festivalul George Enescu. Conform datelor organizatorilor, ediţia din 2013 a atras peste 20.000 de turişti străini timp de trei săptămâni în Bucureşti. Pe lângă biletele cumpărate la festival, impactul economic al şederii acestor turişti în capitală este semnificativ. Dar Bucureştiul nu este singurul oraş din România care poate concura pe piaţa turismului cultural din regiune. Festivalul de muzică electronică „Sunwaves”, care se desfăşoară de două ori pe an în Mamaia şi care are deja o tradiţie de 8 ani sau cele două festivaluri de muzică emblematice pentru Cluj-Napoca – Electric Castle şi Untold – atrag la rândul lor anual mii de turişti străini, devenind astfel active strategice pentru economiile locale ale acestor oraşe ”, comentează Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

Untold a fost desemnat Best Major Festival la European Festival Awards 2015. Este pentru prima dată când un festival aflat la prima ediție câștigă marele premiu. Şi Electric Castle a ajuns pe lista scurtă a nominalizărilor la premiile europene (pentru al treilea an consecutiv) – la categoria Best Medium-Sized Festival, dar a pierdut în faţa Volt Festival (Ungaria).

Raportul menționat punctează că dezvoltarea unei infrastructuri culturale este o prioritate pentru România. În 2021, un oraș din țară – Baia Mare, București, Cluj-Napoca sau Timișoara – va fi desemnat Capitală Europeană Culturală. Mai multe AICI.

Citește și Două dintre cele mai populare trupe ale momentului, la Electric Castle 2016.

Armin van Buuren, Tiesto, Afrojack și Hardwell, la Untold 2016

Primele filme confirmate la TIFF 2016

(Foto: musicaddict.ro)

(Articol de Anca Muresan si Cosmin Fosti)

Tags: , , , , , , ,

Un raspuns la “Clujul și turiștii, în 2015. Ce efecte au avut Untold, Electric Castle și titlul de Capitală Europeană a Tineretului”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>