masini_trafic (1)

Clujul poate pierde banii pentru centura metropolitană. Boc: “Este o crimă cu premeditare”

Traficul este cea mai mare problemă a Clujului, iar realizarea centurii metropolitane este soluţia salvatoare. Primarul Emil Boc este îngrijorat că banii europeni pentru acest obiectiv vor fi pierduţi definitiv fiindcă Guvernul nu a declanşat procedurile de începere a lucrărilor. Proiectul este blocat de mai bine de doi ani. 

“Am reuşit să includem centura de ocolire a municipiului centura metropolitană, în Master Planul pe Transport al UE. Este acolo, iar banii există. Sunt 38 km prinşi în program şi 150 de milioane de euro alocaţi pentru acest obiectiv. De doi ani suntem în blocaj. Mesajul pe care l-am primit eu este următorul: riscăm să pierdem banii pentru centura metropolitană. Definitiv. Vor fi luaţi şi duşi în altă parte, nu în România, după 2020. Pierduţi complet de România din cauza faptului că Guvernul nu a declanşat procedurile de începere a lucrărilor pentru această centură. Centura este extrem de importantă pentru dezvoltarea economică, urbană şi teritorială a Clujului. Traficul este astăzi cea mai mare problemă a Clujului. Este o crimă cu premeditare la adresa României, la adresa Clujului în ultimă instanţă, pentru că bani există şi a nu-i utiliza cu bună ştiinţă este extrem de grav. Pe bună dreptate oamenii sunt extrem de nemulţumiţi. Noi venim cu măsuri mărunte, temporare, pe termen scurt. Dar e clar că pe termen mediu, alături de ieşirile pe care primăria le va face din Cluj de pe această centură, va fi o soluţie care ne va da ocazia să respirăm. Aşa cum după ce am făcut centura Vâlcele-Apahida, continuarea Bulevardului Muncii şi Autostrada Transilvania, am respirat câţiva ani buni în trafic. Clujul este un magnet al dezvoltării economice, lumea vrea să vină aici, dar dacă cei care trebuie să facă lucruri nu o fac……Oameni buni, daţi-ne nouă banii! Modificaţi legislaţia europeană şi naţională şi faceţi Primăria Cluj-Napoca eligibilă să utilizeze fondurile şi vă asigurăm că lucrăm 24 din 24 de ore să implementăm aceste aspecte structurale!”, a declarat Boc în cadrul matinalului Realitatea FM Cluj.

Edilul a prezentat situaţia şi în faţa mai multor lideri ai Parlamentului European reprezentanţi ai direcţiilor generale ale Uniunii Europene, ai ministerelor româneşti şi ai organizaţiilor româneşti şi străine implicate în dezvoltare regională şi urbană, prezenţi în aceste zile la Cluj-Napoca la  Zilele REGIO.

Centura metropolitană a Clujului

Transregio Feleac are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro. Drumul Gilău Vest – Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe DN 1.

Drumul costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km.

Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj SV – Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros – Bulevardul Muncii. Un ultim sector, Bulevardul Muncii – Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>