instalatie-gpl-mercedes-benz-motor

Clujeanul care îi face fericiți pe șoferi. Ori măcar le înjumătățește suferința

 A pornit în 2007 pe picioarele sale și de atunci a modificat câteva mii de mașini, înjumătățindu-le prețul ce îl dădeau proprietarii pe combustibil. E genul de afacere de familie tipic ce se vede la tot pasul în Italia. Totul se întâmplă în curtea casei, iar fiul deja e parte a business-ului. Cristian Mureșan a creat în curtea casei sale din Apahida un service ce montează, de ani de zile, cam câte trei instalații GPL pe zi. Printre clienți: firme care aduc să modifice Porsche și Saab-uri de peste 5.0 litri dar și cam 80% dintre taximetriștii din Cluj ce au optat pentru acest tip de combustibil, de două ori și ceva mai ieftin decât benzina.

instalatie gpl cristi

Cristian Mureșan lucra la prima firmă din Transilvania acreditată să modifice mașinile pe benzină pentru a putea funcționa și pe gaz petrol lichefiat (GPL). După circa opt ani, proprietarii firmei au decis să se implice în afaceri imobiliare, iar fostul angajat a preluat business-ul, deoarece aveau încă de onorat comenzi și garanții. În octombrie 2007 a creat Autogaz Crissor  și a ajuns acum la o cifră de afaceri de peste 700 de mii de lei.

”Din 1999 lucram la o firmă care a fost prima omologată în Ardeal. Am lucrat până în 2007, când foștii proprietari au decis să se implice în alt sector și am preluat eu afacerea pentru a rezolva problemele de garanții și așa mai departe”, spune Cristian Mureșan.

A mutat totul în curtea sa de pe strada Libertății din Apahida și s-a apucat de lucru.  A ajuns să lucreze la capacitatea maximă a spațiului și a resursei umane. ”Rulajul e mare. De la începutul anului și până acum am montat 420 de instalații pe mașini, deci o medie mai mare de două pe zi, având în vedere că sâmbăta și duminica nu lucrăm. Montăm și trei pe zi, nu e nicio problemă”, spune Mureșan.

instalatie-gpl-porche-4_5-V8-rezervor-2

Extinderea afacerii în alte zone nu a avut succes, însă. ”Am deschis și în Bistrița, dar după patru luni în care nu am produs nimic am închis. Nu știu, poate sunt mai reticenți oamenii pe acolo”, spune antreprenorul.

Plaja de clienți e largă. Își montează instalații de GPL pe mașină nu doar taximetriștii de pe Logan-uri, ci are clienți cu Porsche de multe sute de cai putere. ”Genuri de mașini? De la Saab de 5,3 litri până la Matiz de 0,9 litri. Asta ca și cilindree. E simplu. De ce vin cu mașini scumpe, cu litraj mare și sute de cai putere să își monteze GPL? Pentru economie. Ajunge la jumătate prețul de exploatare. Performanțele nu scad: maxim trei cai putere nu se mai ”văd”. În rest, tot așa merge mașina. Bineînțeles, dacă punem instalații cum trebuie, căci mai sunt pe piață firme care pun de instalații mai între ghilimele. Adică turcești. Noi lucrăm doar cu instalații italiene. Mai sunt câteva firme în Cluj care pun instalații de GPL, dar montează două-trei pe lună. Deci îmi permit să spun că am rulajul cel mai mare de pe piață, iar acest lucru îl pot confirma și distribuitorii. Ne vin clienți din Cluj, Mureș, Sălaj, Bistrița, Maramureș” spune Mureșan.

E un business în care tehnologia dictează. Inclusiv prețul. ”Cea mai ieftină instalație montată este 2.300 de lei, pe Logan 1.4 și 1.6 vechi. La cele noi mai trebuie ceva emulatoare pentru nivelul de benzină. Tehnologia avansează. Am un client care la firma sa și-a pus trei Porsche pe GPL. Am pus apoi pe cel mai tare Porsche de 4.5 litri, biturbo. Sunt mașini cu consum mare, deci investiția se amortizează rapid. E foarte rentabil și pentru cei ce se ocupă de transportul de persoane în regim de taxi. Cam 80% dintre taximetriștii din Cluj care și-au pus instalații GPL și le-au pus la noi”, afirmă Mureșan. Dealtfel, atât el cât și angajații merg periodic la cursuri pentru a fi ”în priză” cu schimările din domeniul tehnologiei auto.

Rulajul mare și spațiul limitat nu îi permit să facă și alte activități de service. ”Desigur că asigurăm și service-ul, schimbăm filtrele, dacă mai apar ceva probleme remediem. La noi orice instalație are garanție doi ani, fără limită de kilometri. Le dau clienților doi ani de garanție, nu ca alții trei luni, pentru că sunt sigur pe instalații și pe montaj”, susține antreprenorul.

Tehnologiile sunt demolatoarele miturilor. Unul dintre ele, că iarna nu ar porni mașinile dacă au instalații GPL. ”E un mit. Și iarna și vara mașinile pornesc pe benzină. Obligatoriu. Nu se poate porni pe gaz. Au un senzor de temperatură, iar undeva la 30-40 de grade trec singure pe gaz”, explică Mureșan.

instalatie-gpl-jaguar-lateral

Este auditat anual de Registrul Auto. Arată bibliorafturile. ”Au fost mii de mașini care au venit să le punem instalațiile de gaz. Montăm instalația, mașina pleacă la și încarcă cu GPL, vine înapoi, îi facem analiza gazelor, etc. Registrul Auto ne face audit anual”, conchide Cristian Mureșan.

Printre alții, lucrează cu cel mai bun prieten din copilăria sa. Și, evident, cu fiul.

(Titus CRĂCIUN)

Tags: ,

Un raspuns la “Clujeanul care îi face fericiți pe șoferi. Ori măcar le înjumătățește suferința”

  1. Porsche Biturbo V8 da bine la reclama,însă pentru BMW V12 se pare ca provocarea a fost prea mare…
    Prima oferta a fost de 1600€,am acceptat-o,apoi “din anumite motive” a crescut la +/- 2000€ dar nu sunt “acte” pt varianta asta de instalație. Ok,am acceptat și am zis sa aștept,ca apoi prețul sa sara la minim 3000€ ca e mult de lucru.
    Din păcate nu am sa accept varianta asta de preț ,nu din lipsa banilor ci din principiu. Oricum mi-e teama ca prețul s-a dublat în speranța că va fi refuzat și nu va trebui sa recunoască faptul ca lucrarea îl depășește.
    Se spune ca e carburantul viitorului și chiar dansul afirma ca “cererea e din ce în ce mai mare”. Asta înseamnă că și mașinile vor fi din ce în ce mai variate si/sau mai complexe,deci dacă nu se adaptează cu tehnologia în același timp, cererea va fi din ce în ce mai mica…
    Din cauza asta,3 delfini și un urs polar vor muri la fiecare 100 km parcurși de V 12-le,spaima GPL-istilor..
    Noroc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>