alternativa1

Centura Clujului primește bani de la Guvern. A fost inclusă în Master Planul General de Transport

Centura de ocolire pe partea de sud a municipiului Cluj-Napoca, identificată ca principală soluție de decongestionare a traficului auto în oraș în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), a fost inclusă în Master Planul General de Transport şi va fi finanţată cu sprijinul Guvernului României: 153 de milioane de euro.

“Am primit de la secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, Marcel Boroș, următoarea comunicare către Primăria Cluj-Napoca referitor la proiectele curpinse în Master Planul de Transport: centura metropolitană a Clujului, adică proiectul Gilău Cluj NV, este inclusă în strategia de implementare a Master Panului, cu sursă de finanțare din fonduri de coeziune și buget de stat, în prima perioadă de programare 2014-2020″, a spus edilul Emil Boc în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii comisiei de transport din cadrul Parlamentului European.

indexxx

Conform estimărilor municipalității, costurile realizării centurii se ridică la peste 200 de milioane de euro: “între 5 și 7 milioane de euro pe km, sunt 38 în total”, a spus coordonatorul PMUD.

De altfel, primarul Clujului a luat în calcul opțiunea finanțării centurii metropolitane de către Guvern încă de la începutul anului și a declarat acest lucru în cadrul dezbaterii publice pe tema bugetului local pentru anul 2016.

“O astfel de lucrare este foarte costisitoare, iar propunerea mea este ca noi să construim drumurile de legătură, iar centura propriu-zisă să fie finanţată de Guvern aşa cum s-a întâmplat şi în cazul centurilor Vâlcele-Apahida şi Bulevardul Muncii- Apahida. Proiectul ar trebui luat în considerare de CNADNR şi sperăm să fie prins în strategia de dezvoltare 2014-2020. Noi trebuie să ne ocupăm şi de exproprieri. Deţinem mai puţin de 5% din proprietăţile de pe traseu, restul sunt private. Întâi trebuie să facem indentificările cadastrale pe întreaga porţiune, apoi să apropbăm un nou PUZ pentru centură şi să facem studii de finanţare. Valoarea exactă a lucrării o va da studiu de fezabilitate”, explica Boc.

Centura metropolitană va pleca de la nodul de autostradă din Gilău, vine până la sensul giratoriu de la Cora, urmează un pasaj suprateran spre strada Bucium, Calea Turzii, prin spate pe la Selgros și se încheie la nodul centurii Vâlcele –Apahida.

Cele trei drumuri de legătură (conexiuni) ale centurii cu cartierele sunt estimate la: 5.3 milioane de euro cu Zorilor-Mănăştur; 3 milioane cu Mănăştur şi 3.15 milioane cu Gheorgheni.

Proiectul centurii este cuprins și în Plan Urbanistic General (PUG), cât și în strategia de dezvoltare a oraşului pentru 2014-2020. Așadar, centura nu va fi gata mai devreme de 2020. 

Citește și: Decongestionarea traficului în Cluj: drumurile prin Făget și spre Mănăștur, modernizate până la finalizarea centurii Floreștiului

index

“Avem cea mai aglomerată intrare/ieșire din oraș din țară: Cluj-Napoca-Florești. Mai aglomerat decât în cazul Capitalei. Circa 60.000 de mașini circulă zilnic”, spun reprezentanții municipalității.

 Citește și: MUST-DO în Cluj-Napoca. Infrastructură și mobilitate

Tags: , , , , , , ,

Un raspuns la “Centura Clujului primește bani de la Guvern. A fost inclusă în Master Planul General de Transport”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>