oameni pe strada_3

Cât se câștigă din sondaje de opinie și studii de piață (update)

În Cluj sunt înregistrate 48 de societăți care au domeniul de activitate ”studiere a pieței și de sondare a opiniei publice”, dintre care doar cinci au reușit cifre de afaceri mai mari de un milion de lei în 2013.

Companie Cifră de afaceri 2013 Profit net 2013
Operations Research 3,5 milioane lei 92 mii lei
Kleffmann & Partener 2,8 milioane lei 579 mii lei
IRES 2,5 milioane lei 246 mii lei
IBC Focus 2,2 milioane lei 733 mii lei
Metro Media Transilvania 1,1 milioane lei 121 mii lei

 

Cea mai mare afacere din domeniul studierii pieței și sondării opiniei publice este a companiei Operations Research, condusă de sociologul Emil Pîslaru. Conform datelor Ministerului Finanțelor Publice, Operations Research a avut o cifră de afaceri netă de 3,5 milioane de lei și a realizat un profit net de circa 92 de mii de lei. La mijlocul acestui an, compania raporta la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Cluj 50 de salariați cu contracte de muncă active. ”În mare, vorbim despre două părți mari ce compun cifra de afaceri, în părți relativ egale. Este vorba despre marketing research (cercetările de marketing – n.red.) pe care le realizăm pentru clienți-companii, furnizori de utilități șamd și cealaltă jumătate ce presupune social research (cercetare socială – n.red.), fie în proiecte pe fonduri europenefie în cadrul altor proiecte în care suntem angajați”, ne-a declarat Emil Pîslaru.

A doua afacere din domeniul studierii pieței și sondării opiniei publice este a celor de la Kleffmann & Partener, parte a grupului global Kelffmann Group, specializat în servicii de cercetare în marketing agricol. Sediul din România a Kleffmann este la Cluj, unde, la mijlocul acestui an, lucrau 11 salariați. Kleffmann & Partener a realizat, anul trecut, o cifră de afaceri de 2,8 milioane lei și un profit de 579 mii de lei.

Poziția a treia aparține celor de la Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), fondat și condus de profesorul Vasile Dâncu. IRES a realizat în anul fiscal trecut o cifră de afaceri de 2,5 milioane lei și un profit de 246 mii lei. IRES este cel mai mare angajator clujean în domeniu, la mijlocul acestui an având înregistrați 63 de angajați. Vasile Dâncu a explicat că în activitatea institutului întru studiile de marketing în diverse domenii, sondaje de opinie, studii și rapoarte de evaluare pentru fonduri europene, campanii publicitare, studii de prospectare a pieței. ”Studiile de marketing ocupă cam 50% din cifra de afaceri, sondajele de opinie – pentru că facem multe, pe diverse aspecte și domenii – cam 30% și restul rapoartelor, studiilor și alte activități de cercetare – cam 20%”, ne-a declarat Vasile Dâncu.

Compania IBC Focus ocupă cea de a patra poziție în topul studierii pieței și sondării opiniei publice, cu o cifră de afaceri de 2,2 milioane de lei realizată în 2013. Compania a obținut cel mai mare profit din domeniu, de aproximativ 733 mii lei. IBC Focus este specializată pe piața de construcții din România și nu numai. La mijlocul acestui an, compania avea 31 de angajați.

Metro Media Transilvania este ultima companie din domeniu care a realizat o cifră de afaceri netă mai mare de un milion de lei: 1,1 milioane în 2013. Profitul aferent anului de referință 2013 a fost de 121 mii lei, iar numărul de angajați a fost de 5 la mijlocul acestui an.

Scurtă analiză a topului

Alina

Alina BÎRSAN, sociolog, fondator Encore Research

”Vorbim de companii cu sediul la Cluj, însă nu putem vorbi de o piață locală sau regională în cazul acestui domeniu; practic, companiile clujene se bat cu cele din capitală pentru aceiași clienți, ponderea clienților locali în portofoliul acestor companii este foarte redusă.

De remarcat în cadrul acestui domeniu analizat de dvs. este o anume diversificare a pieței de cercetare socială și de marketing în ultimii ani. Un bun exemplu este și topul realizat. Aveti cele două companii (Kleffmann si IBC Focus) care sunt specializate pe două piețe specifice (construcții și marketing agricol). Avem apoi celelate trei companii pe care le-am putea numi generaliste (IRES, MMT, OR) care abordează diverse segmente ale pieței dar sunt în același timp mai omogene din punct de vedere al studiilor efectuate.

Aș dori să remarc și un anumit standard calitativ al școlii de sociologie clujene, cunosc experți sociologi cu performanțe școlare remarcabile care acum activeaza in IRES, Metro Media Transilvania sau Kleffmann Group, având de asemenea performanțe profesionale remarcabile.”

(Titus CRĂCIUN)

(sursa foto: Ioana TOHAT)

How to Identify Trends for Buyers in Retail Stores
xvideos It is good for long period of trainning

Hilton Garden Inn Richmond Innsbrook
porno running off fliers

How to Stop Pulling out Your Eyelashes
porno policy geass lelouch about rebellion feature 1 equally t

South Beach Hotels With Airport Shuttle
porno barack obama presidential voice message

Stafford Wingtips or Florsheim No String Wings
jogos de vestir how to understand a really metals and diamonds

The Story of the Chanel 2
click jogos fi pictures you can view within just 10 min’s

Sweatshirts In Fashion And Couple Hoodies For Sale
free hd porn how to realize success comparable to ricky gunn

What Is the Job Environment for a Fashion Designer Like
quick weight loss Leaving behind the bulk of cargo shorts
Tags: ,