Banca Transilvania

BT a obţinut un avans de 50% al profitului net în primele 9 luni

Grupul Banca Transilvania a anunţat marţi că a obţinut un avans de apoape 49,6% al profitului net în primele nouă luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 1,241 miliarde de lei (267 milioane de euro), în contextul creşterii bazei de clienţi şi a unui proces rapid de integrare a Bancpost.

Banca Transilvania a anunţat, în noiembrie 2017, că achiziţionează pachetul majoritar de acţiuni (99,15%) deţinut de către Eurobank Group în capitalul social al Bancpost, iar în 2018 a cumpărat restul acţiunilor.

”Banca a depăşit pragul de 550.000 de clienţi creditaţi, dintre care peste 30.000 sunt companii. Fuziunea cu Bancpost, care va fi în 31 decembrie a.c., va aduce un plus de peste 175.000 de clienţi creditati în portofoliul BT”, se arată în comunicatul publicat marţi.

Directorul general al băncii, Ömer Tetik, a subliniat că integrarea rapidă a Bancpost favorizează creşterea şi dezvoltarea băncii.

”Am optat pentru o integrare rapidă a Bancpost pentru că este în avantajul clienţilor, precum şi pentru că favorizează creşterea. Totul merge bine şi suntem încrezători în ceea ce priveşte fuziunea de la finalul anului. Creşterea bazei BT datorită clienţilor pe care îi aşteptăm de la Bancpost este încă o premisă pentru continuarea dezvoltării băncii noastre în 2019”, a declarat Ömer Tetik.

Totodată, grupul a raportat o creştere de 55,8% a veniturilor operaţionale, în primele nouă luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 3,256 miliarde de lei (700 milioane de euro).

Nivelul datoriilor totale a înregistrat un avans de 30,5%, la nivel de grup, până la 68,72 miliarde de lei (14,8 miliarde euro). În plus, valoarea activelor grupului a avansat cu 28%, până la 76,55 miliarde de lei (16,5 miliarde de euro).

Banca a anunţat că a ajuns la 3,2 milioane de carduri în portofoliu, ceea ce înseamnă 19% cota de piaţă privind cardurile emise în România.

”Banca gestionează un portofoliu de aproximativ 410.000 carduri de credit, care generează aproximativ 30% din tranzacţiile realizate cu carduri de credit la comercianţii din România”, se arată în comunicat.

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>