AmzAcademy_Woman with laptop3_800x533

150.000 de euro pentru cele mai bune idei de inovare socială. Mentoratul se face la Cluj

Comisia Europeană a lansat Competiția Europeană de Inovare Socială. Trei premii în valoare totală de 150.000 de euro vor fi oferite celor mai bune trei proiecte de inovare socială ce adresează provocările comunităților locale pentru integrarea tinerilor în economia locală.

Antreprenorii, inovatorii sociali, studenții, formatorii sau orice persoană cu o inițiativă prin care transformă nevoile și provocările comunităților locale în oportunități pentru tineri se pot înscrie în competiție până pe 27 aprilie, ora 12:00. În concurs sunt eligibili reprezentați din statele membre Uniunii Europene și din țările asociate la programul Orizont 2020, iar mai mult detalii pot fi regăsite pe site-ul competiției.

„Ne bucurăm să fim parte din organizarea acestui concurs în Europa și în România, unde vom desfășura pentru prima dată și Academia de Mentorat, la Cluj-Napoca! Competiția este o oportunitate pentru tinerii din România să își pună în practică ideile antreprenoriale de rezolvare a unor probleme precum lipsa spiritului de inițiativă sau șomajul în rândul tinerilor. Încurajăm cât mai mulți antreprenori și inovatori sociali din România să aplice în competiție și să fie parte din schimbare!”, a declarat Corina Murafa, Country Director, Ashoka Romania.

Concursul de anul acesta are următoarele etape:

–         Înscrierea proiectelor până la data de 27 aprilie, ora 12:00

–         Jurizarea proiectelor și selectarea celor 30 de semifinaliști

–         Academia de mentorat, ce va avea loc la Cluj, în perioada 16-18 iulie. Semifinaliștii beneficiază de mentorat, training-uri și activități practice, prin care își vor putea dezvolta ideea de inovație socială

–         Înscrierea planului de business­ până la finalul lunii august. Semifinaliștii vor lucra alături de mentorii lor timp de o lună pentru a-și elabora planul de afaceri

–         Finala competiției – noiembrie, 2018. Cei mai buni 10 finaliști își vor susține proiectul în fața comisiei de evaluare, în Bruxelles, iar trei idei de afaceri vor fi recompensate cu 50.000 de euro fiecare

Competiția Europeană de Inovare Socială promovează inovații sociale care iau naștere într-o comunitate locală, pornind de la nevoile, problemele și resursele comunității, cu scopul de a stimula integrarea tinerilor în economia locală. Proiectele pot cuprinde – fără a se limita la – idei din: tehnologie, antreprenoriat, dezvoltarea competențelor tinerilor, consiliere și mentorat și alte inițiative creative, prin care se poate obține impact social pe termen lung.

Organizat începând din 2012, în memoria politicianului și inovatorului social portughez Diogo Vasconcelos, Competiția Europeană de Inovare Socială se desfășoară în fiecare an sub o nouă temă, axându-se de fiecare dată pe abordarea unor subiecte europene diverse. Concursul este organizat de Comisia Europeană, cu sprijinul Nesta, Kennisland, European Network of Living Labs, Ashoka și Scholz & Friends.

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>