10320388_1660684327505213_1204234625683281703_n

130.000 mii lei pentru evaluarea clădirilor degradate din Cluj

Clădirile vechi şi impozante din centrul Clujului se degradează pe zi ce trece: cad bucăţi de tencuială, părţi din ornamente sau se prăbuşesc balcoane. Pentru această situaţie, autorităţile locale dau vina pe proprietarii imobilelor, care deşi au fost somaţi, nu au demarat lucrările de reabilitare. De altfel, în 2013, municipalitatea a lansat un proiect ambiţios ce prevedea refaţadizarea a 101 clădiri din centrul istoric al oraşului până în 2018. Costurile lucrărilor ar fi urmat să fie suportate astfel: 20% de către primărie şi 80% din suma necesară acordată cu titlu de împrumut, pentru 10 ani, proprietarilor de clădiri care nu au bani pentru modernizare. Abia 10% din cei vizaţi au demarat lucrările.

În septembrie 2015, Consiliul local a aprobat proiectarea și executarea lucrărilor de refațadizare pentru 10 clădiri din centrul istoric al orașului care, prin nivelul de degradare a sistemului de închidere perimetrală, pun în pericol sănătate, viața, integritatea fizică și siguranța populației, sau afectează calitatea mediului.

Imobile sunt situate la adresele: Str Memorandumului nr 2, str Memorandumului nr 11-13, Str. Samuil Micu nr 2, Str Ion Rațiu nr 7, B-dul Eroilor nr 12, str, Regele Ferdinand nr 37, P-ța Avram Iancu nr. 6, P-ța Avram Iancu nr 10, Str Horea nr 1, Str Horea nr 66. Având în vedere că proprietarii nu și-au îndeplinit obligațiile, în termenul legal de 12 luni, primăria va realiza lucrările de refațadizare în numele și pe cheltuiala proprietarilor. Consiliul local își va recupera chetuielile de la deținătorii notificați, în condițiile legii, până la data recepției lucrărilor de intervenție.

Primăria are 5 milioane de lei prinși în buget pentru susținerea proprietarilor în vederea refațadizării clădirilor.

Tot pe această temă, Primăria Cluj-Napoca va întocmi un acord cadru cu durata de 1 an pentru întocmirea de studii şi documentaţii tehnice pentru 212 clădiri de pe raza municipiului ce necesită reparaţii urgente, imobile din carea autoritatea locală deţine cotă parte. Suma cheltuită pe acest proiect va fi de 130.000 de lei (fără TVA).

Specialiştii contractaţi vor efectua note de constatare privind starea actuală a clădirilor şi a măsurilor de siguranţă care se impun: ex. înlăturarea elementelor compromise – tencuieli, ornamente, profile, ţiglă, protejare zonă, sprijiniri ale elementelor structurale/nestructurale avariate, demolări parţiale şi consolidări la strucutra de rezistenţă imobile.

Ofertele se depun până în data de 25 noiembrie 2015 la registratura primăriei din str. Moţilor nr. 7, prin fax 0264/431575 sau prin e-mail achizitiipublice@primariaclujnapoca.ro

Foto: Daniel Klaus Prindii-Apetrii/Facebook

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>